About Me

My photo
HIDUP tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap HIDUP.

Saturday, December 10, 2011

Anak Angkat (,")








Nikmatnya baring sambil diiringi bunyi hujan yg lebat dan keadaan yang sejuk..=-



syukur alhamdulillah...


so kali ni aku nk cerita pasal satu program yang telah aku join masa awal cuti sekolah hari tue...

so agak2nya apa yea aku nk cerita...haaaa cerita aku sama macam tajuk entry kali ni iaitu program anak angkat.....walaupun cerita dhh basi n berkulat dek masa tapi ia masih segar dan mekar lagi dalam ingatan dan hati...huwak2...(ayat novel)
so cerita anak angkat ni xde lahh macam cerita dalam tv yang fmly angkat ambik dekat umah anak yatim then budak2 ni kena dera n kena suh buat krja mcm2 plak...


program anak angkat yang aku join ni bertujuan untuk mengeratykan hubungan pelajar2 IPG semenanjung Malaysia dan menyelami kehidupan masyarakat FELDA......(ni objektif aku yea bukan dr Ipg induk)


program yang berlangsung selama hampir seminggu ni diadakan di Felda Lubuk Merbau, kedah....ni 1st time aku jejak kaki ke FELDA dan 1st time aku ke tempat ni...nama tempat ni pomm aku blum pernah dgr sblm ni....so sgla persoalan dan tnda tanya pasal tempat ni dh terjawab bila aku stay dgn family angkat.....



1st day kat sana kami diagihkan kepada keluarga angkat mengikut nombor masing.....so family aku bernombor 4...ni 1st time aku kena panggil nama awal cz usually nama aku duk last2 cz kan nama aku strt dgn huruf "S"....


pangil punya pangil,,,,tibalah turn nama aku disebut...ha3.....

no 4, no4

syafuan b yusof dr ipg penang...........

aku dgr megah keluar and beratur kat depan dgn 3lg adik beradik lain...

so penat laaa nk cite semua..............review gmbr pom dhh paham asanye.......

nahhhhhh gambar2 sepanjang seminggu berada di sana:::::::::::::




on the 1st day before heading to Felda...we stay at Pendang Lake Resort.

participant from ipg penang


time taklimat


adik beradik angkat(ismat, lau, ikran n me)


tea time on the 1st time meet...(tomyam kak noairah@lawyer sgt sodapp)



senam seni on the 2nd day...



kunjungan daripada rakan ipg lain....

* penduduk felda ni memang peramah cz evry time saw then mesti berborak mcm dh kenal setahun...buktinya dlm gmbr haa..pantang tgk org lalu lalang mesti mak panggil minum air...he3..good..



buat2 rajin utk masuk Tv (BTB)




rutin harian kami...tlg mak jual kuih seawal 6pg....jual kuih sambil mata tutop..


antara kuih yg dijual


geng gotong-royong.


dinner time



last picture with foster fmly before go home.



ketua2 blok apa ntah


kesedihan terselah pada wajah jejaka berbaju merah nihhh...

1 comment: